Metro-flirting - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mitra Nazar - WaarBenJij.nu Metro-flirting - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Mitra Nazar - WaarBenJij.nu

Metro-flirting

Door: Mitra

Blijf op de hoogte en volg Mitra

10 Maart 2006 | Rusland, Moskou

Onder de grond is van alles te beleven. Dat hebben ook de Russen door gekregen.

Nu moet je weten dat de Petersburgse metro bekend staat als de diepste van de wereld. Dat brengt met zich mee dat een ritje op de roltrap de duisternis in al gauw 3 a 4 minuten duurt. Je kunt die tijd natuurlijk benutten door de cyrillische reclameborden te ontcijferen, een detectiveroman te lezen of je nagels te veilen. Maar dat zijn activiteiten die je ook op een ander tijdstip kunt ondernemen. Nee, wat de Russen hebben bedacht is het grote flirt-spel. Wanneer je de roltrap naar beneden neemt, is het de bedoeling dat je zo strak als je kunt kijkt naar de andere kant, waar de roltrap reizigers naar boven brengt. Je inspecteert alle gezichten goed, en deelt hier en daar een knipoog uit. Soms, als je erg onder de indruk bent geraakt van een oogopslag, mag je de blik volgen zover als je nek kan draaien. Je hoeft niet bang te zijn dat je flirt gevolgen zal hebben. Op het moment dat de persoon in kwestie eerst naar boven en vervolgens weer naar beneden is gerold, sta jij op het volgende metro-station alweer naar een ander te staren.

Wat een leven hier! Later meer in de categorie 'Onvoorstelbare Tradities en Gebruiken'.

• 10 Maart 2006 - 13:28

Michel:

Myt!
    dit is het ware observeren van een cultuur, hulde. Al een serieuze Boris ermee aan de haak geslagen?

• 10 Maart 2006 - 20:01

Michel:

heb nu ook je baltische avonturen gelezen, tof! Balsam: bah, Letse vrouwen: yeah baby ;-)
    Goed verhaal van het volkslied, hoop dat je nog meer mooie/rare dingen in Rusland gaat meemaken, maar maak het niet te gek he?! ciao

• 11 Maart 2006 - 15:25

Bram:

Haha, dat is nog eens goed nieuws met een knipoog!
    Geniet ervan (en maak het niet te gek...) ;)

• 11 Maart 2006 - 16:38

To Reza:

Leuke verslagen en foto's, zoek eens voor fun je achternaam op in de telefoonboek. Nazarsky

• 11 Maart 2006 - 18:12

Chris:

Haha, geweldige uitvinding!

Enne, leuk hoor om zo eens je avonturen te lezen via je weblog. Groetjes van Chris (collega :-)

• 14 Maart 2006 - 08:55

Tycho:

Hey Mitra!

Heb je Vladimir en zijn maatje bij de geheime dienst al ontmoet? Had op zijn minst verwacht dat je moest fungeren als lokaas voor de Russische maffia! Maar ja, wat niet is kan nog komen....Ljubljana was kort maar krachtig. In 29 uur zijn dJ en ik naar het oosten gelift om daar al snel weer afscheid te nemen van iedereen. Wij waren wat laat door mijn sollicitatie bij Eyeworks. Ik heb de stage dus dat is mooi. Ook de dagen in Slovenie waren prachtig. Al waren mijn voeten bijna voortdurend doorweekt. Veel sneeuw en nattigheid. Soms ellende, soms sneeuwpret. De 2e dag een auto gehuurd en naar lipica en Isola gereden. Hier de Lipizaners bekeken en aan de kust op het terras gezeten. Heerlijk! De terugreis ging 2 keer zo snel. In een kleine 15 uur met riante lifts naar Utrecht gereden. Toen een biertje, mijn bedje en het normale leven...
    gR, Tycho

• 14 Maart 2006 - 12:37

Leej:

he mitra! wat een kostelijke foto's.. en wat leuk om alles te lezen wat je meemaakt. nou.. slovenie was ook helemaal de bom en volgens mij heb ik nog meer gelopen dan in litouwen! ik en nog wat dames hebben ook met de local boys geintegreerd, maar dan binnensmonds ;)
    veel plezier daar! liefs leandra